spot_img

Co jeść na poprawę wzroku?

Wzrok to jeden z naszych najcenniejszych zmysłów. Dlatego powinniśmy zrobić wszystko, aby jak najlepiej zadbać o jego źródło, czyli oczy. Dzisiaj dowiesz się, co jeść, aby wesprzeć swoje oczy, ale również tego, czego unikać, by móc dłużej cieszyć się dobrym wzrokiem.

Czego nie lubią nasze oczy?

Oczy przede wszystkim źle znoszą niewłaściwe warunki, jakie im fundujemy, zmuszając je do wielogodzinnego wpatrywania się w ekrany komputerów i innych urządzeń elektrycznych. Emitują one m.in. osłabiające ich kondycję niebieskie światło. Poza tym oczy nie lubią, gdy się denerwujemy lub żyjemy w nieustannym stresie. Wtedy nasz wzrok zaczyna słabnąć i gorzej widzimy. Oczom szkodzi również niewłaściwa higiena – głównie związana z niedokładnym zmywaniem makijażu. Jego resztki mogą wywołać podrażnienie w obrębie powiek, co potrafi doprowadzić do stanów zapalnych. Oczy źle reagują również na zbyt suche powietrze oraz liczne zanieczyszczenia, z którymi na do czynienia na co dzień.

co jeść na oczy

Jak więc widzimy czynników szkodliwych dla naszych oczu jest całe mnóstwo, a narządy te nie posiadają zdolności do samodzielnej regeneracji. Stąd też zachodzi potrzeba wsparcia ich funkcji. Najlepiej zrobić to przez włączenie do menu odpowiednich produktów.

Co jeść na dobry wzrok?

Przede wszystkim musimy zadbać o to, aby naszym oczom dostarczyć jak najwięcej luteiny. Jest to szukać? Zawierają ją warzywa: zielone, żółte i pomarańczowe oraz jajka. Pamiętajmy, aby łączyć je z niewielką ilością olejów roślinnych – dzięki temu taje się one łatwiej przyswajalna przez organizm, a przez to bardziej skuteczna. O dobry wzrok pomoże nam również zadbać kompleks trzech witamin: A, C i E. Znajdziemy je w takich produktach jak: szpinak, marchewka, dynia, jarmuż, orzechy włoskie, wątróbka czy oleje roślinne. Witaminy te uchronią nas przed uszkodzeniem siatkówki oraz pomogą uniknąć efektu kurzej ślepoty (czyt. słabe widzenie po zmierzchu). Ponadto witamina A zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej oka nawet o 50 proc., natomiast znaczne niedobory witaminy A mogą powodować w konsekwencji nawet całkowitą utratę wzroku.  Z kolei jagody charakteryzują się tym, że mają właściwości przeciwzapalne.

co jeść na dobry wzrok

Nasza dieta na dobry wzrok powinna również zawierać jak najwięcej przeciwutleniaczy, które są niezwykle istotne dla tęczówki oka. Należy ich szukać w takich produktach jak: bakłażany, czerwona kapusta, maliny i czarne porzeczki. Dobrze, jeśli w naszym menu znajdą się również źródła selenu. Dzięki niemu uchronimy oczy przed niszczycielskim działaniem wolnych rodników. Te niewielkie mikrocząstki potrafią uszkadzają wzrok, doprowadzając tym samym do jego upośledzenia. Poza tym wolne rodniki przyspieszają starzenie oczu. O jakich źródłach selenu mowa? Są to: kiełki, ryby morskie, otręby oraz produktu wielozbożowe. Poza tym wielonienasycone kwasy tłuszczowe również wzmacniają wzrok oraz naczynia krwionośne.

Słowem podsumowania – jeśli chcemy się cieszyć dobrym wzrokiem jak najdłużej, unikajmy niezdrowej diety. Wyrzućmy z niej smażone potrawy oraz wysoko przetworzone produkty. Ograniczmy też spożywanie cukru. Zastąpmy je zdrowymi odpowiednikami. Postarajmy się również zadbać o więcej ruchu. Nasze oczy z pewnością docenią te starania.

Grafiki:

Photo by YURI MANEI from Pexels
Photo by Ali Pazani from Pexels
Photo by Nathan Cowley from Pexels

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest Articles